Klient jest bardzo wymagającym przyjacielem. Lubi mieć wszędzie blisko i po drodze, wygodnie, szybko i bez zbędnych formalności oraz w dobrej jakości i cenie, a na dodatek lubi być traktowany uprzejmie i wyjątkowo. W przypadku biznesów niszowych, nasz wybredny klient dodatkowo charakteryzuje się określonymi cechami, np. dobrze zarabia, ma dwójkę dzieci, niewiele czasu dla siebie i nie lubi go tracić – wtedy jest w stanie wydać więcej.

Niestety, konkurencja nie śpi, a przyjaźń naszego klienta zwykle ma bardzo racjonalne fundamenty. Jeżeli ma wybór firm, z których usług korzysta – jego krytyczna ocena i wymagania drastycznie rosną. Najważniejsze pytanie, na które musi sobie odpowiedzieć przyszły biznesmen lub inwestor brzmi: skąd wziąć klienta?

Lokalizacja biznesu jest najważniejszym czynnikiem decydującym o jego powodzeniu. Czasami do wyboru określonego produktu, usługi lub rodzaju biznesu inspirują nas cechy charakterystyczne dla okolicy, którą znamy. Wówczas dobieramy biznes do otoczenia i potrzeb jego mieszkańców. Na przykład wiemy, że w okolicy mieszka dużo osób w podeszłym wieku albo rodzin z dziećmi, niedaleko jest przychodnia, a w pobliżu nie ma żadnej apteki.

Często jednak jesteśmy skazani na własne umiejętności i wiedzę w określonej dziedzinie. Wiemy, co chcemy robić, ale niestety nie wiemy gdzie lub nie jesteśmy pewni, czy wybrana przez nas lokalizacja przyniesie wymarzony zysk. Równie dobrze możemy mieć upatrzone trzy finansowo atrakcyjne okolice i stajemy przed dylematem, którą z nich wybrać. Odpowiedź na to pytanie jest prosta: tę, w pobliżu której mieszka lub bywa najwięcej naszych potencjalnych klientów, w której, przynajmniej na początku, nie będziemy mieli zbyt wielu konkurentów i gdzie ulokowały się biznesy sprzyjające naszemu (przychodnia dla apteki, przystanek dla kiosku).

Miejsce dla biznesu

Jeżeli rozważamy uruchomienie biznesu w pobliżu tzw. generatorów ruchu (dworce, centra handlowe, przystanki komunikacji miejskiej, kościoły, urzędy, itp.) podjęcie decyzji nie powinno sprawić żadnego problemu. Generator ruchu to takie miejsce, gdzie nieustannie możemy liczyć na dużą rotację ludzi, wśród których znajdują się także nasi przyszli klienci. Każdy potencjalny biznesmen jest w stanie szybko skatalogować istniejące w jego miejscowości generatory ruchu i rozważać uruchomienie swojej firmy w jednym z nich.

Co możemy zrobić w przypadku, gdy np. z powodu wyższych opłat, nie mamy możliwości ulokowania się w pobliżu generatorów ruchu i zmuszeni jesteśmy szukać innych miejsc? Duże organizacje zatrudniają specjalistów monitorujących rynek, bądź zlecają wyszukiwanie potencjalnych lokalizacji najbardziej doświadczonym pracownikom firmy. Pozostałym może przyjść z pomocą wszechobecna technologia.

Czytaj dalej: https://youngtimerhouse.pl/gdzie-oni-sa-ci-moi-przyjaciele-gdzie-znalezc-klientow-2/

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Praca

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Przygotowanie do sezonu budowlanego: Jak planować wypożyczenie sprzętu, aby uniknąć opóźnień w projektach?

Rozpoczęcie sezonu budowlanego to czas, kiedy dokładne planowanie i przygotowanie mogą zde…