Dom Praca Czy potrzebujesz SSL dla swojej strony?

Czy potrzebujesz SSL dla swojej strony?

8 min odczyt
0
0
143

Po ostatnich aktualizacjach Google kładzie duży nacisk na posiadanie certyfikatu SSL (Secure Socket Layer). Jego pierwsza wersja została wprowadzona przez firmę Netscape Communications Corporation w 1994 roku. Certyfikat taki zapewnia użytkownikom i administratorom danej witryny internetowej ochronę połączeń internetowych w czasie rzeczywistym oraz umożliwia skuteczne szyfrowanie danych osobowych i transakcji klientów dzięki 128 lub 256-bitowemu Klucz AES (Advanced Encryption Standard). Sprawdź też firmę, która oferuje Tworzenie stron Bydgoszcz.

Dlaczego potrzebujesz SSL?

Dzięki temu rozwiązaniu jesteśmy w stanie zachować poufność transmisji danych, które zawsze dotrą do właściwych odbiorców i nie mogą zostać zmodyfikowane ani przechwycone przez osoby trzecie. Kolejną niewątpliwą zaletą jest sprawna komunikacja z aplikacjami oraz bezpieczne połączenia z pocztą, serwerem i stroną internetową. Posiadanie SSL znacznie zwiększa wiarygodność marki w oczach klientów i jednocześnie jest jednym z czynników rankingowych w procesie pozycjonowania strony w wyszukiwarkach po najnowszych aktualizacjach algorytmu. Odniesienie do SEO pojawia się coraz częściej, jednak wielu specjalistów, mimo swojej zasadności, uspokaja, że na tym etapie jest to wymóg dość ogólny i nieprecyzyjny. Symbol zielonej kłódki powinien wzbudzać zaufanie i podnosić prestiż firmy, świadcząc o profesjonalizmie. Jest to szczególnie przydatne dla prowadzących sklepy obsługujące płatności kartami kredytowymi, których dane wymagają zachowania najwyższych standardów poufności. Okazuje się to niezbędne, jeśli chcemy zintegrować sklep z profilem na Facebooku, aby umożliwić zakupy bezpośrednio przez portal społecznościowy.

Strona niezabezpieczona –  fala ostrzeżeń

Przeglądarki (np. najnowsze wersje Google Chrome) bombardują internautów alarmami, czy to w postaci prostych komunikatów, czy też rzucających się w oczy, czerwonych elementów ostrzegających, że dana strona jest niezabezpieczona lub niezaufana i narażona na niebezpieczeństwa, np. złośliwe oprogramowanie. przed atakami hakerskimi lub wirusami komputerowymi, co jest w stanie zniechęcić odwiedzających do dalszego pozostawania na niej, zwiększając współczynnik odrzuceń. Takie ostrzeżenia pojawiają się nie tylko na górnym pasku przed adresem URL, ale nawet w formularzach rejestracyjnych przed zalogowaniem lub dokonaniem zakupów i operacji finansowych, np. płatności w sklepach internetowych.

Niezawodność ssl – wybierz prostotę i niezawodność

Kwestia SSL okazała się w tym roku na tyle ważna, że temat całkowicie zdominował portale branżowe. Pomimo takiego wzrostu popularności, wielu stałych bywalców wciąż nie ma o tym pojęcia. Właściciele i osoby prowadzące biznes online najczęściej przekonują argumentami związanymi z bezpieczeństwem i decydują się nie ponosić niepotrzebnego ryzyka przy relatywnie niskich kosztach. Cena podłączenia takiego certyfikatu zaczyna się już od 0 zł (ponieważ często jest dodawany bezpłatnie do domeny lub serwera) a czasami osiąga wartość nawet 200 zł netto rocznie dla najprostszej klasy ochrony. Procedura jego instalacji jest bardzo intuicyjna, jednak najwygodniej jest zlecić to zadanie firmie zewnętrznej takiej jak nasza. Użytkownicy mogą również poprosić o jego instalację swojego administratora hostingu. Takie certyfikaty charakteryzują się również niezawodnością na światowym poziomie, ponieważ do tej pory nie zarejestrowano ani jednej udanej próby jej złamania.

Rodzaje certyfikatów

Certyfikaty SSL dzielą się na różne klasy. W zależności od stopnia zabezpieczenia i wymagań użytkownika czas oczekiwania na połączenie może wynosić od zaledwie kilku minut do nawet 10 dni:

DV (Domain Validation) – wersja podstawowa, w tym przypadku nie sprawdzana jest wiarygodność osoby zamawiającej, a jedynie posiadanie praw do danej domeny.

OV (Organization Validation) – wersja zaawansowana dla organizacji, administrator podlega dokładniejszej weryfikacji m.in. konieczne są odpisy z KRS lub statut, zwiedzający w każdej chwili może sprawdzić nazwę organizacji, na rzecz której został wydany.

EV (Extended Validation) – wersja rozszerzona dla zaawansowanych użytkowników, wymaga dogłębnej weryfikacji podmiotu wnioskującego, zgodności podanych danych oraz statusu prawnego, opcja ta pozwala na wyświetlenie pełnej nazwy firmy np. firma na pasku adresu w kolorze zielonym, potwierdzenie odbywa się telefonicznie.

W każdym z tych przypadków do wyboru jest opcja certyfikatu WILDCARD, który pozwala zabezpieczyć dowolną liczbę subdomen pierwszego poziomu w obrębie certyfikowanej domeny. Rozwiązanie to okazuje się bardzo korzystne przede wszystkim dla firm posiadających rozbudowane strony internetowe.

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Naczelny
Załaduj więcej Praca

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Wolumetria a męska twarz: specyfika i zastosowanie

Choć wolumetria twarzy kojarzona jest głównie z kobietami, coraz więcej mężczyzn decyduje …